horgásszunk.hu horgászboltok, gyártók linkjei, halászháló kötés

támogatói linkek

dorogma panzió tiszadorogma

legfrissebbek
Bojlireceptek
Tiszalúci kalandozás 1. rész
Megdõlt a ponty világrekord!!!
Ingyen horgász katalógus, DVD
Társoldalak
Kapcsolat
Hírlevél
Horgasszunk.hu blog google blogger blogspot
állandó rovatok

idõjárás

A csukák vérbosszúja
Figyelem, véres jelenetek!

Május elején végre eljutottam odáig, hogy az év első csukáját megfogjam. Bepakolás után, Oliverrel kieveztünk a tóra.  Sikeresen meggyőztem, hogy a Nils Master lesz most a legjobb és horgásszunk mindketten avval. Kezdésként a nagy beszélgetés közben Oliver majdnem a botot is a vízbe repítette.
Aztán rá 5 percre megfogta a legelső 70-est. Oliver el volt halva az örömtől. „Most már nem lehet semmi gond, nekem ez már nagy hal!” Meglepődtem ezen a mondatán, mert a vendégeim általában azonnal óriáscsukákat akarnak fogni. Később Oliver elárulta, hogy ma születésnapja van és 18 óra felé már a kikötőben kell lennie. Így a tervezett programot módosítani kellett.
A sleppelés nem hozott eredményt, úgyhogy újra elkezdtünk dobálni. Rögtön a legelső dobást rablás követte, de sajnos lemaradt. Aztán Oliver is ugyanígy járt, majd én is újra.
Úgyhogy valami mással kellett próbálkoznunk. Elég mély vízben vontattuk a gumihalakat, aztán egyszer csak, egészen a csónak mellett fordult el egy szép csuka a gumiangolna mellet. „Nem is olyan rossz ez” – mondtam Olivernek, ő pedig azzal válaszolt, hogy: „Fogtam egyet!” Ismét egy jó 70-es és Oliver boldogsága még nagyobb volt: „Egyszerűen szuper itt, még soha nem fogtam csukát!” Számomra érdekes volt a dolog, mert teljesen a nyílt vízen rabolt. Sajnos a fogást maga a csuka nem élte túl, sebaj, majd a bográcsban feláldozzuk. Olivernek nagyon tetszett, az ahogy kézzel vettem ki a vízből a csukákat. Az elpusztult halom „anatómiaórát” tartottam és elmondtam neki, hogy hogyan lehet egy csukát, egyszerűen kézzel kiemelni a vízből. Igaz, előfordul, hogy kiemelés közben kisebb sérülést szerzünk, de akkor is gyors és praktikus módszer.

Tovább pergettünk, de sokáig nem történt semmi. Közben a tavalyi svédországi kirándulásom járt az eszemben. Akkor 19 centis kék-ezüst wobblerekkel arattunk. Gyorsan ki is próbáltam most is. Megérte, mert percek alatt két csukát is fogtam. Már négyet fogtunk így összességében és olyan 8 körülit terveztem. „Úgyhogy félidőben itt az ideje, hogy megebédeljünk” – mondta Oliver. Én azért tovább horgásztam. Ha valahol van egy hal, ott többnek is kell lennie! Már a második bedobásra kapás volt, láttam a csukát, ahogy rárabolt!
Aztán akasztottam egy bűn ronda csukát, sovány volt, az uszonyai is szakadtak és sebes is volt. Hiába a szerelem sebeket okozhat. Könnyen a csónak mellé úsztattam, hagyta magát, nagyon nyugodt volt. Gondoltam, ezt gyorsan kikapom a vízből – és olyan történt, ami még soha – belemarkoltam a wobbler még kint lévő horgába. A csuka megérezte ezt és teljes gázra kapcsolt. A horog mélyen belémfúródott, a hal nagyon húzott. Nem gondoltam volna, hogy ennyire bír húzni egy ilyen gyengének látszó csuka.
A mutatvány után K.O. voltam egy pár pillanatig. Óvatosan beemeltem a csónakba a „hölgyet” és megnéztem, mi a helyzet. Hát, elég szoros volt a „kapcsolat” kettőnk közt. Elnézést kérek, hogy ezekről a pillanatokról nem készült kép. Nem egyszerű saját magamból horgot kiszabadítani és fényképezni egyszerre. Egy hatalmas csapással legalább a csuka kiszabadította magát a horog fogságából. „KÖSZÖNÖM – ordítottam fájdalmamban, finomabb is lehettél volna” Úgy tűnik ez a csuka teljesítette az összes ellenem esküdött csuka vérbosszúját. Közben Oliver is mellém evezett, hogy megcsodálja a halat. „Hmmm, a merítőháló mégiscsak szimpatikusabb.” – ezek voltak az első szavai. Hát akkor most fényképekkel is bemutathatjuk, hogy hogyan kell egy horgot kiszabadítani:

hororkiszabadítás 1. A horog ül. Csúnyábbnak néz ki, mint amilyen.

csípőfogó 2. A horgot sajnos a hegyével kell a húsból kiszúrni. Sokan nem bírják maguk megtenni, pedig lehet. Ilyenkor egy segítő barát, sporttárs jól jöhet (persze, ha bírja a vért). A horgot át kell szúrni a húson és a bőrön, hogy a hegye újra kifelé nézzen.

horog elcsípése 3. Oliver nélkül bajban lettem volna, mert elfelejtettem fogót hozni magammal. Úgyhogy kölcsönadta a sajátját. Így elvághattam a horog szárát.

véres kéz
4. A horogtól megszabadulva vidáman továbbhorgászhatunk. :)

Majd elfelejtettem: a 8 csukás tervünket egy hallal túl is teljesítettük. Egy biztos, ezt a kalandot nem mostanában fogom elfelejteni.